18 mars.

Så där ja. Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag inte håller denna blogg vid liv.
Känns mer eller mindre som att jag tappat lusten faktiskt :/ Orkar liksom inte skriva lika mycket som förr.
Just nu händer det så mycket i min vardag så jag liksom tappar bort tiden.

När Noel väl har somnat så är det så skönt att ta en liten svängom i hemmet och städa i ordning efter dagen som varit och sedan säcka i hop i soffan med....... min lilla dotter ^^

Ja, det är sant. Hon kom i lördags. Den 12/3 klockan 11.39.
Allt gick så himla fort. Vaknade närstan exakt klockan 06.00 faktiskt den morgonen med extrema värkar.
När jag väntade Noel kunde jag i alla fall andas igenom värkarna för dom satt liksom både i rygg och i mage. Men denna gång satt dom enbart i magen vilken var en outhärdig smärta.
Ville bara gråta. Tack vare det så vaknade Noel. H fick gå upp och fixa allt. Ringa Eveline som snabbt fick komma för att hämta honom - guld Eveline <3

H bestämde åt mig att vi skulle åka in vid 8 tiden. Han ringer Dandeyds förlossning och berättar att vi är på ingång.
Vi kommer in 08.20. Lite frågor, blodtryck och allt sådant tas innan hon kollar hur öppen jag var.
Var redan öppen 7 cm :) Så det skulle inte ta många timmar innan lillfisen skulle anlända ^^
Fick EDA kl 10.50 och när bedövningen hade börjar värka så satte jag mig på en pilatesboll och började gunga för att få ner henne längre ner.
Redan efter en halvtimme ville de undersöka mig igen... Öppen 10 cm. Bara att sätta igång att trycka på ..
På 9 minuter var hon ute ^^ Min lilla lilla flicka. Hon var liten som en docka. 2860 gram och 48 cm lång <3
Lilltösen. Vilken drömförlossning!! Jag andades ut halv henne, och på endast 2 krystvärkar tröck jag ut resten.

Nu är hon äntligen här. Helt otroligt. Idag är jag två barnsmamma <3
Noel är världens finaste storebror. Kunde aldrig drömma om en bättre vardag tillsammans med mina barn!

<3 Noel och Melina <3

Men vet ni vad. Nu ska jag passa på att spendera lite tid på min man <3
Det finns inte så mycket tid kvar om dagarna för oss två. Men nu sover båda barnen och jag ska sätta mig ner i hans famn och bara vara <3

Kan väl försöka återkomma i helgen och babbla lite mer er <3
All kärlek till er där ute :)

Puss och kram

NU BLIR DET BILDBOMB:


Inkomna på förlossningen.


Sitter på pilatesboll och försöker få ner bebis längre ner.


Helt öppen, snart dags att börja föda bebis.


11.39 - Melina kommer till världen - andas ut!


Puss <3


Underbara barn.


Obligatoriskt att ta bild i denna lilla "säng"


Verklighetsuppfattning - Pappas tumme ^^


Äntligen hemma.. Vilar ut i soffan!.


En mycket trött pappa ^^


Myyys <3


Hon söt är hon inte - kolla in stilen liksom :)


Här har vi världens finaste syskon - Kolla stolthetern i Noels blick <3
I will love you always and forever <3


Kommentarer
Postat av: E

Så söta ni alla är! =)

2011-04-07 @ 01:38:31
URL: http://brunettellu.blogg.se/
Postat av: Sanna

Asså! jag blir så sjukt glad för eran skull!

GRATTIS!!! <3

Gud vad härligt med en sån drömförlossning. :)

Hon är ju så himla fin också. Vill också ha en liten bebbe till!



Hoppas ni mår jättebra nu!

Massa kramar!

2011-04-07 @ 23:34:29
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Anna - Ensamstående mamma till Saga & gravid i vecka 37!

Nej, men grattis! Lite väl sent, men ändå :)



Vad skoj att du hittade tillbaka till min blogg, för då kunde ju jag hitta tillbaka hit och få se den senaste i eran familj.

Melina är verkligen underbar!

2011-06-09 @ 13:43:33
URL: http://egopix.blogg.se/firsttimeuser/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0