9 mars.

Jag inleder med att säga grattis storebror på din födelsedag :)

Den här dagen har varit hel fantastiskt mysig.
Vi klev upp på morgonen. Åt frukost tillsammans och sedan begav vi oss hem till H's föräldrar.
Fikade en massa. Sedan fick Noel sova lunch ute vilken var väldigt uppskattat tror jag. Han sov i typ två timmar.
Medan han låg i dvala så passade jag och H på att städa vår bil. Både ut och invändigt.
Nu glänser den och luktar som ny. Känns alltid lika skönt att åka nytvättad bil måste jag säga :) Tycker inte ni det?

Efter biltvätten så tog vi lite mellis och sedan gick vi tre på en promenad till edsviken och matade ankor.
Noel tyckte det var roligt och tittade väldigt mycket på ankorna. Vår lilla kotte :)
Sedan hem. Ätas pannkakor i stora lass. GOTT! Det var länge sedan.

Nu har Noel gått och lagt sig för natten och H ska kolla på fotboll.
Suck. Jag ska passa på att kuka runt på vad det finns för hus/radhus och såvida till salu.
Tycker det är rätt kul.

Btw - har jag berättat att Noel har fått dagisplats.
Vi fick vårt andrahansval. Kvinnan ringde faktiskt och jag tyckte hon var väldigt trevlig.
Detta är ett föräldrakooperativt vilket innebär att om det nu skulle vara en fröken sjuk så kan en föräldrer hoppa in. Tycker det låter jättebra. Ville ju verkligen ha Sandra ängar. Men men.
Jag ringde till hon som har hand om köplatserna där. Och hon sa att det var rent omöjligt att få plats till hösten.
Snarare till hösten 2011. Nå väl. Vi får väl ta det vi får och så får vi vänta till nästa höst.
Mer kan man inte göra. Det gick inte heller att få plats trots att Noels kusin går på dagiset.

Sedan måste jag ju uppdatera Noels vikt.
Vi var där förra onsdagen. Han väger nu 9435 gram och är 74,3 cm lång.
Bra vikt tycker jag. Han har kommit tillbaka på sin kurva efter sin lilla magsjuka han hade där i slutet på januari.
Vid 8 månader så ska dom ha lite kilon på sig. Hade blivit chockad om han inte hade gått över 9 kg sträcket.

I morgon är det onsdag. Vad ska man göra?
Fortsätta äta medicin och bara vila? Nej nej. Vi ska ut och lattja. Men vad det blir får jag ta och komma på i morgon. För nu vankas det annat. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0