Mycket ting att göra.

Nu har jag legat vaken sedan klockan 7 i morse då älskling var uppe och skramlade i köket för att förbereda sin frukost innan jobbet. Visserligen är jag väldigt trött, men jag håller mig vaken - det är lika bra. Annars råkar man bara sova bort hela förmiddagen, och det är inget jag vill. Jag har en del saker att utföra idag och jag hoppas på att hinna med det.

För så måste jag ut med Kaira snart igen med tanke på att hon löper för tillfället (Skitjobbigt)
Sen måste det diskas och småstädas lite. Bara ta några varn med damsugaren för att sedan hinna med en snabb fika med mina storebröder. Men jag får bjuda hit dom på fika så spar jag lite tid.
Klockan 15.00 idag så har vi föräldrarkurs. Många frågar mig "Ska ni verkligen gå på det där, behöver ni det?"
Och svaret är; Njea, jag vet inte riktigt om det är mega viktigt i sig. Eftersom man som mamma lär känna sitt egna barn och lär sig hanskas på sitt sätt med den lilla. Men jag kan tycka att det är en erfarenhet och eftersom jag är förstfödeska så kan jag med stor sannolikhet tycka att andningskursen inför förlossning kan vara till stor hjälp.

Nu börjar verkligen veckorna att närma sig med stora steg. Jag är redan inne i vecka 31+2 och den lilla inuti mig lever verkligen rövare mellan varven. Bara nu i morse så har h*n verkligen bråkat med mig och gillar att ge mamma halsbränna vilket jag gärna skulle tacka nej till. Men snabb lindring med medicin ;))
Tänka sig att bebisen nu är ca 39cm lång från topp till tå och väger runt 1,6kg! Känns helt makalöst. Mest också för att jag inte är så stor som många är i vecka 31. Min bebis ligger långt bak i livmodern och det är mycket därför, men det känns inte som om den får plats. Haha, men det är ju klart att den gör.
Min barnmorska trodde på en mycket liten bebis i födseln. Just för att både jag och min man vägde 2700 gr när vi föddes och roligt nog var både också 47 cm långa :D Så hoppas det är i arv ,))

Nej ni - jag tror jag verkligen måste ta mig upp ur sängen nu och utföra mina saker. Blir tokig på mig själv annars!
Men vi kan väl höras lite senare? :D Kramar!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0