Tankar om hjärtan

I några dagar till och från så har jag suttit och tittat på lite bilder från kompisar och bekanta som precis fått sitt lilla knyte upp på magen då april månad verkar vara den månad då mest bebisar (i alla fall i min närvaro) fötts.
Allt ser så vackert och enkelt ut och jag vet lite vad jag har att vänta mig.
Jag tänker inte på smärtan som kommer att infinna sig, utan jag tänker på den där mysiga stunden efteråt.
Det är ju den man ser fram emot. Smärtan vet jag kommer komma så det är bara att acceptera det.
Men det gör inget, för den kommer vara som bortblåst när lillen ligger på min mage :D

Samtidigt som jag tittar på dessa bilder och ser den stolta pappan hålla i sitt nyfödda barn så funderar jag mycket på deras känsla. Så maktlösa dom är när dom tittar på sin älskade som ligger där och pressar på med mer smärta.
Det är nästan så jag blir lite tårögd när jag sluter ögonen och tänker på hur min man kommer att se ut med vår lilla smaragd i famnen. Åh, vet ni så jag längtar! Endast 9 veckor kvar bara vilket inte är någonting :))

Snart är älskling hemma efter sin fotboll och jag ska få god mat som han köpt med sig.
... och efter att jag mättat min mage och barn så ska jag tappa upp en kvällsbad som jag verkligen ska njuta av.
... och efter det så ska jag b om lite massage för det behöver jag verkligen!!!

Natti natti älskade läsare!

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Åh, det där med bad och massage lät väldigt skönt!



Ja, männen är väldigt maktlösa när de står bredvid... jag vet att det var det som min man tyckte var värst när våra döttrar föddes och dog, att han inte kunde göra någonting. Varken för mig eller för barnen.



Men det som de inte inser är att de gör jättemycket för oss bara genom att vara där, att man kan se dem, ha dem bredvid... så låt honom veta det!:.))

2009-05-04 @ 13:04:45
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0