Orolig?

Solen skiner, fåglarna kvittrar och barnen leker kurragömma på dagiset här en bit i från och man hör hur dom ropar kull.
Själv ligger jag inne i sängen fortfarande med vidöppen balkongdörr och lyssnar på allt detta.
Längtar mig ut till solen, men orkar inte ta ett kliv härifrån just för tillfället.

Bebisen i magen har hicka känner jag nu. En liten lätt pluserande känsla som känns vilken är underbart.
Tiden går verkligen fort och på söndag är det redan inne på vecka 33 :))
Jag har inte riktigt låtit verkligheten hinna ikapp mig de senaste veckorna när det kommer till förlossningsfrågor, men nu känner jag att när jag varje gång tänker på förlossningen så får jag en slagt känsla i magen som gör mig lite orolig :/
Frågan är bara om det kommer bli värre eller inte. Jag hoppas och vill verkligen att det ska gå bra, men jag är fortfarande så himla orolig. Allt är så dubbla känslor liksom. Vill att bebis ska komma nu, men jag det där med förlossning kan jag gärna hoppa över så som det känns i nuläget. Jag vet att det är halva grejen med att få sitt pyre, men i alla fall.
En liten kopp av rädsla finns där! Måste ta och lugna ner mig dessa veckor som är kvar!

Min stackars vovve löper och springer runt med blöja och ser allmänt besvärad ut.
Jag får väl ta och kasta mig upp härifrån och gå ut med henne så hon får känna sig lite bekväm!

See you guys soon!

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Åh, jag vill också ligga och känna bebishicka i magen. Fast det är inte fy skam att jaga runt efter sin lilla 1-åring heller ;) Angående förlossningen och tankar inför den så kan jag rekommendera böckerna av Gudrun Abascal. Ha en fin dag!

2009-05-15 @ 11:38:43
URL: http://lottiess.blogspot.com
Postat av: Frida

Du behöver inte vara orolig, att föda barn är fantastiskt...Naturen skulle aldrig ge oss kvinnor en uppgift vi inte skulle klara av. Mitt råd till dog som trebarnsmamma är att läsa på så mycket som möjligt om förlossningsproceduren så att du vet vad som händer. Ju mer kunskap du har desto bättre kommer du att klara av förlossningen. Lyssna på din kropp den kan föda barn. Jag sänder alla styrkekramar jag har att uppbringa till diig.

Du kommer att klara av förlossningen SUPERBRA!!

Kram<3

2009-05-15 @ 13:23:43
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: samantha

vsg =) bara spännande att läsa :D

2009-05-15 @ 15:08:19
URL: http://samanthalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0