Ledsen kvinna

Idag när jag och min man satt i väntrummet på Karolinskas kvinnomottagning där vi utförde vårt ultraljud så satt det ett par framför oss där kvinnan i fråga satt och grät lite grann mot sin partners axel och jag i min nyfiken het undrade såklart varför!

Medan jag satt och spånade lite i dagens tidning så kom det fram efter ett tag att hon grät för att hon skulle få son nummer två och hon ville ha en flicka? :/
Jag höjde lite grann på mina ögonbryn och funderade tyst för mig själv hur man kunde vara ledsen för något sådant!?
Så länge bebisen är välskapt och mår bra så är väl bara det ett mirakel? Eller vad tycker ni?

Visst att önskan om att få de andra könet på barn nummer två kan finnas där, men om det inte blir riktigt så som man önskar så kan man väl inte bli ledsen och börja gråta över det? Eller jag tycker inte det i alla fall.

... jag fick aldrig veta fortsättningen på hennes historia efter att hon fått utföra sitt ultraljud då hon var borta från väntrummet när jag var klar. Jag hoppas bara på att hon får en frisk liten pojke och att hon kommer älska honom LIKA mycket som hon älskar sin förste son Theo som jag hörde att han hette.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa -änglamamma och gravid

Herregud... hur kan man gråta över ett kön? Lika löjligt som att haka upp sig på hårfärg, ögonfärg eller något annat...



hoppas verkligen att det fanns något mer bakom hennes tårar... att det kanske finns genetiska sjukdomar i familjen som bara drabbar pojkar eller liknande... då kan jag förstå tårarna men annars... nej, man väntar barn -man väntar inte kön! Punkt!

2009-05-14 @ 03:21:37
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0