Jobbig natt det har varit.

Vissa nätter är helt värdelösa måste jag få säga faktiskt.
Anledningen till att jag inte bloggade något igår och på hela dagen idag är för att jag verkligen inte har mått bra och inte velat ha en datorskärm framför mig. Jag har rent ut sagt bara velat lata mig.

Igår när älskling kom hem efter sina två spelade fotbollsmatcher så hade hans axel gått ur led.
Jag måste ju säga att det är synd om honom, men ni vet hur karlar är ;) Bara en enkel förkylning är nästan döden för dom.
Så jag fick ju nästan ta hand om honom och mig själv helt igår och inte nog med att det var natten också.
Jag somnade gott efter det att vi kom hem från Marie och Robin igår där vi hade kollat på film.
Men klockan 04:10 i natt så vaknar jag av att det är någon som är uppe i köket och går och öppnar och stänger lådor.
Självklart var det min man som bestämt gick och letade efter vetekudden och samtidigt klagar över hur ont det gör osv.

Eftersom jag har väldigt svårt att hitta en bekväm ställning att somna till så blev ju jag självfallet irriterad.
Och inte fanken kunde jag somna om, utan jag gick upp och gjorde två varma mackor i ugnen och ett iskallt glas o'boy och satte mig och kollade på tv. I samma veva så satte jag mig på toaletten och grät för att jag ville att det här skulle vara över. Han får ta och komma ut nu så jag kan få lägga mig och somna snabbt istället för att tänka på HUR jag ska ligga för att ens kunna somna. Haha, någon som känner till besväret?? Nå väl, f ram mot klockan 06.00 så gick jag tillbaka till sängen för att göra ett nytt sovförsök så lyckades jag - tack och lov.

För min mamma kom ju på besök vid 13.00 tiden och då vill man inte vara allt för seg.
Innan hon kom så hann jag med att diska upp och damsuga :)) Yeey!
Vi har haft det jätte trevligt och vi lagade en god middag ihop innan och och Lennart åkte hem igen.
Och nu ligger jag här. Är jätte mätt och seg (som vanligt). Det kommer ju bli en tidig kväll kan jag ju lova.

Bebisen är idag 34 veckor gammal och rullar omkring jätte mycket.
Ligger med sin lilla rumpa och trycker konstant på mitt revben och nu ömmar det regält :(
Det gör verkligen ont nu faktistkt. Inte nog med det, utan sammandragningarna har ju blivit starkare och humöret likaså. Men det är bara att stå ut.. Inte alls lång tid kvar nu :) ... Jag längtar!

Nej, nu blir det till att lägga sig i soffan och glo på tv och äta pringles :))
Hoppas ni haft en trevlig helg - vad har ni gjort förresten? Kraam


Detta var några veckor sedan. Närmare bestämt sex veckor sedan (vecka 26)
Här pussar pappa på lilla Laurence Emilio Granath Eddin och talar om hur mycket han längtar efter sin son.


Kommentarer
Postat av: maria

vet hur de känns med att inte hitta rätt sov ställe och känna sig helt off ...men tur för mig att de e snart är över ...du har jo heller inte så långt kvar så njut av din mage nu för du lär sakna den sen hehehe fast att den är ivägen kram

2009-05-24 @ 22:13:45
URL: http://vartunderbarafamilj.blogg.se/
Postat av: Hannele - Gravid&Lycklig

Yep jag känner igen det där..Skit drygt.

Vi kan ju bilda klubb..jag har inte heller sovit skönt i natt :/



Kraaam

H

2009-05-24 @ 22:33:39
URL: http://hanneler.blogspot.com/
Postat av: MonaTheBellyDancer

Vilket underbart namn :o jättefint låter som en prins haha (a)

2009-05-24 @ 22:36:39
URL: http://naimimona.blogg.se/
Postat av: Hannele - Gravid&Lycklig

Svar:

Tack så mkt! :)



Känner igen det där..as irriterade. MEn vad ska man göra? :)

Såna där hormonattacker har jag på dagarna när jag är vaken ;D Då äre inte kul att umgås med mig..haha..stackars min sambo J :P

JAg kanske inte har såna varje dag, men för det mesta ;D



Kraaam

H

2009-05-25 @ 09:59:00
URL: http://hanneler.blogspot.com/
Postat av: maria

heheh förstå dig vet sj hur det känns :) man vill ha dom här och nu :P ..tack tack hon e min lilla prinsessa :) kram

2009-05-25 @ 10:23:33
URL: http://vartunderbarafamilj.blogg.se/
Postat av: Sanna

Hihi, de där med att gråta känner jag igen mig med. Och sömnen. Jag började gråta för att min kille inte väckte mig o sa hej då en morgon när han skulle till jobbet. Helt förkrossad blev jag. Sen grät jag lite då och då hela den dagen. Sjukt humör man får.



Jasså, jag är beräknad de 20 Juni. :) Skönt med sommarbarn.



Gud vilken härlig bild måste jag säga. Gulligt ! :D



För mig känns det tungt. Gick in i vecka 36 igår och nu är det jobbigt för ben och rygg. Jag vill att min lilla tjockis ska komma ut nu. :)



Hur har din graviditet varit ?



Kram !

2009-05-25 @ 13:30:49
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Hannele - Gravid&Lycklig

Svar;

MIn sambo J tål ju allt. HAn tar ju nypa salt när jag har mina hormoner på besök, eller ja han allt med nypa salt. Han är en lugn person en väldigt lugn person tro mig :P

HAha..men jag kan inte rå för att jag tkr synd om han för det vad han får gå igenom x) HAHA...



Men jaa jag håller med dig fullständigt ^^



Kraaaam

H

2009-05-25 @ 14:58:05
URL: http://hanneler.blogspot.com/
Postat av: malin

hejhej :)

oh så mysigt. nej vi har inte tagit reda på vad det blir, vi vill bägge vänta :) har ni tagit reda på vilken kön det blir?



okej jag har inte packat min bb väska än, men tänkt & göra det så snart som möjligt. har du några bra tips på vad man ska ha med? :)



ja okej den vagnen var iallafall jättefin!

vi har inte köpt våran vagn än för vi har haft svårt för att bestämma oss men ska beställa den så snart som möjligt:)



kramkram

2009-05-25 @ 15:16:39
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: malin

vet hur det känns att inte hitta rätt sov ställning. skit jobbigt verkligen och blir lika irriterad varje gång på min sambo när jag inte ligger bekvämt, synd om honom ibland när jag är som jag är. :p

2009-05-25 @ 15:23:23
URL: http://malinnpeterson.blogg.se/
Postat av: MonaTheBellyDancer

Jag tycker namnet är underbart :D jag kan tänka mig att det finns besvär med och vara gravid som hur man ska sova och sånt. Men smärtan är värt det.. vad glag jag är för er skull :D hoppas ni får ett jättebra liv med er son.

2009-05-25 @ 19:39:09
URL: http://naimimona.blogg.se/
Postat av: Ida

Gud va härligt me bebis mage :)

2009-05-26 @ 16:13:28
URL: http://perfektioon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0