Hoppas på en snäll doktor.

Usch, klockan är snart 11 och jag ligger som en strandad val kvar i sängen och vill verkligen inte gå upp härifrån.
Marie ringde mig klockan 9 i morse och var hur piss som helst och vill gå ner till centrum och fika, men vi bestämde att det skulle bli närmare klockan 13.30 eftersom jag ska ner till läkaren klockan 13.00 för att få ett sjukskrivarintyg.

Man måste ju ha sånt skit för att slippa jobba in i det sista och att få ut lite pengar från dessa jäkla försäkringskassan.
Att det ska vara en sådan lång process innan man får sluta med arbetet när man är gravid tycker jag är hemskt.
Att dom inte förstår att man verkligen har ont när man utför vissa sysslor?
Visst att man har rätt att ta ut föräldrapenning 7 veckor innan beräknad förlossning, men då får man ju mindra mammadagar hemma med bebisen, och det vill man inte heller. Man vill ju ha så många som möjligt.
Hmm, nå väl. Skönt att man har en man som är massageterapeut som kan allt om leder och rygg.
Han kom på en liten story som jag skulle säga till doktorn så att jag skulle få heltidssjukskrivning och inte bara halv :)
- Hoppas på en snäll doktor ;)

Nu har jag fått sova rätt så bra de två sista nätterna och det tackar jag gudarna för.
Har verkigen sovit som en liten prinsessa och njutit av att få göra det också.

Idag ser det ut att vara lika vackert väder som det var igår, så man kanske kan vara ute lite idag också :)
Vad ska ni göra en dag som denna då? Kraam

Kommentarer
Postat av: Hannele - Gravid&Lycklig

Hoppas att du får en snäll doktor ^^



Jadu..jag vet inte vad jag ska göra idag..kanske gå ner till stan och göra mina roliga ärenden..suck':P



Kraam

H

2009-05-26 @ 14:27:10
URL: http://hanneler.blogspot.com/
Postat av: Anonym

läkarna är snälla men försäkringskassan e dom som e hemska kan jag säga dig

2009-05-26 @ 17:09:00
Postat av: Jeanette - 20 år och gravid

Jo, tack! Jag vet att dom kan vara jobbiga att handskas med, men jag ska allt visa dom vem som bestämmer ;)

2009-05-26 @ 23:00:59
URL: http://deeluxee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0