Föräldrarkurs.

Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så skulle jag ju till föräldrarkursen idag som mödravårder håller i.
Jag kände mig lite stressad där vid 14:15 då jag kände att jag måste få i mig något snabbt innan jag måste börja gå dit och så måste Kiara gå ut innan. Jag fick i mig två snabba ostmackor och Kiara fick tyvärr bara göra ifrån sig på baksidan av vårt hus innan det var dags att röra sig neråt mot Mvc.

På vägen dit så kände jag lätta små sammandragningar och det var säkert för att jag fick gå i rask takt för att inte komma försent. Samtidigt mellan mina steg så tänkte jag mycket på hur det skulle vara och vad det var för föäldrar som skulle medverka. Varför mina tankar var sådana är för jag har hört så mycket av tjejer i min ålder att det kan vara si och det kan var så. Men jag bestämde mig för att det skulle ge mig något positivt.
En gamal vän till mig berättade att när hon gick där så såg alla mammor som var 30+ ner på henne för att hon var 20 och ensamstående. Det var väl kanske lite min rädsla också eftersom min man ringde mig i sista stund och berättade att han kunde bli en kvart försenad för det var mycket på jobbet.

Men när jag klev in genom dörren till lokalen så var det inte en enda som var över 30 tror jag.
Eller jo, i det här fallet ett par endast. Men alla var hur coola som helst och jag gillade stämningen mellan oss gravida.
Efter en kvart som överenskommet knackar det på dörren och in kommer min man. TACK tänkte jag högt inom mig.
Alla andra satt ju där med sina gubbar och jag ville inte vara utsedd som en sådan som var ensam.
Inte för att det är något fel på ensamma mammor, men det kändes bara tryggare!

Vi gick igenom allt från bäckenbenet till moderkaka och livmodern osv.
Sedan kollade vi på en film om förlossning och sådär. Ingenting som direkt skrämde mig, men det var nyttigt att se.
Något jag verkligen rekomenderar för föräldrar och sepciellt i unga föräldrar.
Kul att min man träffade en kille i samma grupp som han tydligen kände och deras knodd är beräknad 9 dagar innan vår bebis, så det kan bli väldigt skoj att börja umgås lite med dom :)) Synnerligen om man bor så pass nära också :)

Nej ni, upp och laga lite kvällsmat!
Tjingelingen!!


Gillade denna bild! :))

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

åh, vad skönt att det gick så bra! Och vad kul att din man hittade en bekant!:.))

2009-05-06 @ 12:04:02
URL: http://mammamelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0