Ett lugnande besked.

Så där ja. Nu har den långa dagen börjat dra sig mot sitt slut och vi är äntligen hemma för att lyxa till det med lite grillmat.
I morse klockan 11.00 så var vi på Karolinska sjukhuset för att göra yttligare en rutinkontroll på bebisen i magen eftersom min barnmorska i fredags var lite bekymrad över att den låg så långt ner redan och hon ville att jag skulle ta det extra lugnt så jag skulle slippa allt för tidig födsel.

Men idag så kom svaret. Jag fick titta på min lilla bebis där inne i magen som idag blev sagt att vara en liten pojke :))
 Det visade sig att han växer jääte bra och att kurvan ser jätte bra ut.
Från den 30 mars då vi sist var där och kollade så hade han gått upp hela 1kg ganska exakt.
Idag vägde han 1885g och förväntad vikt är 2037g, men minustecknet hade gått ner från 11% till 7,5% vilket gjorde mig glad.
Visst att han kommer att bli en liten bebis, men en frisk liten krabat i alla fall :))

Klockan 15:00 idag så hade jag och min man föräldrarkurs och vi kom allt närmare i kontakt med de andra föräldrarna som också medverkar. Helt fantastisk kurs verkligen och underbara människor. Idag pratade vi mycket om smärtlindring och testade på lite profylax övningar och så fick vi göra ett litet studiebesök på öppna förskolan som ligger vägg i vägg.

Ni vankas det grill som sagt :)) Ta hand om er!

Här är lillkillen så mycket som 30 veckor gammal.
Underlig profil på bilden, men där inne ligger han och gror.
Ska snart in med nya bilder från nyare veckor :)

Kommentarer
Postat av: E

TJOCKIS :D









men du vet att jag älskar dig endå ;)

2009-05-13 @ 21:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0