Vecka 35+3

Vill ni gissa hur trött jag är?
Om ni inte kan det så kan jag säga att jag är svinigt trött faktiskt.
Just för tillfället sitter jag hemma hos min bror med lite mat på en tallrik framför mig och försöker med god aptit få i mig lite, men det går segt. Det är detta skiftande väder som gör att hungern vänder vilket inte alls är bra eftersom jag måste mata den lilla i magen lite. Så jag får offra mig faktiskt.

Idag har jag inte gjort någonting förutom att diska. Det är det enda jag orkat och det var knappt.
Älskling skjutsade upp mig hit medan han åkte och skulle spela fotbollsmatch.

Idag är jag inne i vecka 35+3 och jag tycker verkligen tiden bara rinner iväg och det känns som att man fortfrarande har massor kvar att göra, fast jag har inte det. Konstigt då att jag känner så!
Från och med den här veckan så börjar barnets snabbaste tillväxt under graviditeten.
Den ökar i 220-340 gram/vecka.
Och eftersom det blir allt trängre i livmodern kan det hända att barnets rörelser minskar men de kan i stället bli desto starkare. Och i mitt fall är det starkare ;)
Navelsträngen är tjock som en tumme och ca en halv meter lång. Bebisens huvud vilar på moderns blygdben och det kan jag lova er att det känns ;) Haha!

Idag vägen min lilla bebis ca 2.5-2.6kg och han är ca 45 cm lång.

Dom säger att bebisen trycker lite överallt och det känns ;) Har ofta ont i högra revbenet tyvärr :(
Dom säger också att man kan få svårt att andas, få värk i ryggen och få svårt att sova samt svårt att sitta eller stå för länge. Och allt stämmer in på mig. Jag vill bara att bebisen ska se sitt första ljus nu.
Jag älskar livet som gravid, men vissa dagar önskar jag att han redan var kommen :)

Nå väl. Tillbaka till min mat.
Hoppas ni har en underbar dag! Kraaam


Kommentarer
Postat av: Sanna

Mjo men det är inte så kul när man inte får träffa han. :(

Jag bor i min pappas tjejs lägenhet för tillfället, hon är ju jämt hos min pappa så hon sa att vi kan byta tills jag får en egen lägenhet. Killen sover ju här nästan varje dag, men han bor inte här. Han bor hemma, haha. 30 år och mammagris. :P



Jag har inte sett liggdelarna, min syster sa att hon skulle köpa en ny till mig. Jag får ta det som det kommer. Jag blev helt kär i den. Sjukt snygga. Man lär sig nog hur man får den stabil, man måste bara bli van med den.

Jag har inte hört eller sett någon olycka med den.



Jag vill också att bebisen ska komma ut.Börjar bli jobbigt och tungt.



Hoppas ni mår bra !



Kram!

2009-06-03 @ 18:17:03
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Kan förstå det :) Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge :) Hur blir det med föräldraledigheten, ska du vara hemma mest eller hur har ni löst det?

2009-06-04 @ 00:02:31
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Sanna

Haha. Aa, han bodde med en tjej förut men när dom gjorde slut så flyttade han till sin mamma igen för han kan inte bo själv, han kan inte ens vara själv, han vill jämt vara med nån. Liiiite smått jobbigt när man ibland vill ha "egen" tid. :P



Jo jag kollade på en fyrhjuling innan men blev så kär i den här. Så fina! :D

Våran är brun, det går ju och köpa andra klädslar så jag tror jag kommer göra det, iaf till sittdelen.

Jag älskar eran vagn, när det är såna där fina mönster. Önskar att det fanns till min vagn.



Jag kan tänka mig att man måste hålla i vagnen ganska mycket när man åker buss. :/ Smällar man får ta.



Vad ska ni göra i helgen ? Ska ni fira nationaldagen på något speciellt sätt ?



Kramar !

2009-06-04 @ 14:49:45
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Vi vill vara hemma med Inez i 1,5 år och använde oss av kalkylerna på http://foraldrapenning.blogspot.com/ för att kunna lägga upp planeringen så att de ska passa oss bäst.



Maria kommer vara hemma största delen av föräldraledigheten för Inez. Jag läser till sjuksköterska och vill inte ta studieuppehåll då jag bara har 1,5 år kvar av min utbildning och vill bli färdig utbildad någongång, men nästa barn så då har jag tänkt utnyttja mina 240 dagar. Jag kommer att vara pappaledig nästa sommar för Inez och då kommer en kompis till mig också vara pappa ledig :)

2009-06-05 @ 00:01:20
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0