6 dagar kvar.

Nu är det endast sex dagar kvar till nästa ultraljud.
Hjälp, tänk er! Då kan vi verkligen börja planera allt innan dagen är kommen.

Visserligen så har vi redan köpt in oss på en massa saker som; barnvagn (SKITSNYGG), spjälsäng, en massa kläder osv.
Men nästa måndag kan jag lägga ner mer energi på färger eftersom jag då vet om det blir en Melina eller Laurence :)
... och min mamma är ju så sjukt glad. Det glädjer mig verkligen att människorna i min närhet gillar tanken.
Roligar är det också att Daisy och Sofia också väntar barn. Dom får iofs i april och jag i juni, men det är väl strunt samma.
Kul med våra mammadagar!
Idag har den lilla pysen sparkat som tusan under timmarna hemma hos Eveline.
Blev lite orolig där ett tag när jag inte känt något under dagen, men efter middagen så satte bebisen igång.
Det är som små lätta puffar som puttar lite lätt på magen än så länge, men i alla fall.
I morgon går jag in i vecka 19 och man börjar se markant att det ligger en bebis i magen! SÅ MYSIGT!

Läste för en stund sedan en tjejs blogg där man läser inlägg efter inlägg att hon försöker lura på sig sin pojkvän en bebis vilket jag inte tycker är speciellt snällt. Jag förstår henne till 100% för det är verkligen magiskt det där med barn.
Men man måste vara två om det. Båda måste verkligen vara redo och känna att det är dom. Inte vill man att barnet ska vara mer eller mindre oönskat från den ena sidan! Prata med honom i stället och berätta vad du verkligen känner och att det är det du så gärna vill. SKAFFA BARN! Jag fick göra det. Tror jag tjatat ett helt år, och nu så kom det!
Vill inte klandra dig, absolut inte. Men försök se det jag menar. Att man kan lura folk, men inte om en sån stor sak som barn. En förbindelse som sträcker sig livet ut!
... nå väl!

Nog om allt prat för ikväll.
Måste ut och gå med hunden och möta älskling som är på väg hem från sin fotboll!
Kärlek till er tjejer och killar! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

Nej, att inleda någonting (oavsett vad det än är) så skall det alltid inledas ärligt -från båda sidor.



Jag håller tummarna för att det går väl för er allihopa, både för dig och för vännerna!:.)

2009-02-04 @ 14:56:03
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Nyfiken

Hej jag antar att det är min blogg du menar?! Min sambo VET. Och jag lurar honom inte, han vet att jag inte äter några p-piller och att han måste använda kondom. Men han har valt att inte vilja använda kondom! Jag har sagt till honom att om han fortsätter att köra med avbrutet samlag utan skydd så finns det alltid en chans för att en spermier slinker in (speciellt med tanke på att han inte alltid avbryter samlaget i tid). Och han säger att han vill ta den chansen. Han säger också att det inte är en RISK, det är en CHANS. Att det ska vara något positivt. Men jag håller fullständigt med dig om att det är fel att lura någon in i ett föräldrarskap som håller livet ut. Men jag gör inget som han inte vet om. Han är fullt medveten om att det vi gör kan resultera i en bebis. Kram och grattis till din sommar bebis.

2009-02-12 @ 17:59:55
URL: http://bebissugen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0