19 januari - del 2.

Hej alla.
Klockan är så mycket som halv 10 och jag tycker att kvällen börjar lida mot sitt slut.
Noel sover sedan klockan 8 efter ett gosigt bad.

Själv har jag plockat lite här hemma och ställt allt i ordning.
Dagen har varit najs. Vi har varit hemma hos Daisy hela dagen nästan och fikat och lekt med våra små barn.
Så mysigt verkligen. Dom är så söta ihop.
Men det var ju inte det som kvällens inlägg skulle handla om.
Jag lovade ju att berätta lite om mina idéer om Noels framtida egna sovrum.

Jag hade tänkt mig en djungel.
En ljuv grön målarfärg. Köpa brun färg och måla upp trädstammar och plus det mörkare grön till trädkronorna.
Köpa apor att hänga upp runt om. Försöka hitta djungeldjur.
Ni vet - giraffer, flodhäst, elefant osv osv. Och så najsiga möbler på det.
Jag är inte så mycket för en massa leksaker som bara ligger. Utan jag vill ha det ordning.
Noel ska tidigt lära sig att plocka undan efter sig det han har lekt med.
Det är så svårt att försöka krita upp här i bloggen om min idé. Den ligger i huvudet.
Önskade jag kunde spegla den mer. Men försök att tänka er ;) Hur fint skulle inte det vara.

Det här med en massa blått, bilar, monster och sånt går fetbort för mig.
Det ska vara neutralt. Men ändå roligt. Jag älskar blått, men det får inte bli för mycket av det.
Grönt är den färg som kommer vara för Noel.

Men s¨satt jag häromkvällen och tittade på en style sida.
Hittade så många fina sovrum för barn.
Ska förska hitta dessa möbler och använda dom i denna djungel.
Jag ska visa er bilderna så får ni berätta för mig hur vad ni tycker.
Ni får gärna komma med era idéer. Kan bli kul!



1. Perfekt att lägga småleksaker i. Den ska jag försöka hitta. Om inte får jag fixa en själv.
2. Ett hyllplan (Lack från Ikea) där lite korgar och böcker ska få stå.
3. Även om Noels rum kommer vara inspirerat som en djungel så måste ett lite kök finnas.
Jag vill inte ha ett vanligt brio kök då kan köpa. Utan här ska ett eget upp. Kolla så perfekt.
Jag ska försöka bygga upp ett likadant ;)
4. Den här sängen avgudade jag. Jag kunde tagit en bättre bild. Det fanns, Men äsch.
Kolla in galveln på den. Underbar. Det är en lita lägre säng. Hoppas hoppas jag hittar en likadan!

NÅ??? Vad tycker ni?!



Kommentarer
Postat av: michelle - mamma till mio!

jättefiiina bilder ;) hans rum kommer bli perfetkt (:

2010-01-25 @ 16:58:19
URL: http://miogavric.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0