19 februari.

Hej på er älskade ni!
Jag kommer börja detta inlägg för att avreager mig lite på BARN som inte har vett i skallen.
Okej, men kanske inte har så mycket att förvänta sig av dom, men vafaan - ni ska få höra.
Grannen mitt emot mig går alltid upp vääldigt tidigt. Brukar höra barnen skrika i trappen ibland klockan halv 7.
Någon sällan, men det är ofta för min räkning.
Igår gick jag och H och la oss relativt tidgt för oss. Redan klaockan 10 låg vi i sängen.
Vi somnar efter ett tag och sover gott. Och efterom jag var inställd på att Noel kommer vakna mellan halv 8 och halv 9 så tyckte jag det var en bra tid. Då skulle jag vara utvilad.

Det plingar på dörren. Kiara skäller till. Noel vaknar av det och jag tänker. Hjälp, vad är klockan.
Jag menar, plingar någon på dörren borde ju klockan i alla fall vara rätt mycket.
Nejnej, jag tittar på klockan... 06:36 är klockan.
Hör H säga "idiot". Sedan går han upp och kollar i kikhålet. Där står grannarns barn.
Den älsta är typ 5 och den andra fyller 2 i sommar.
Då har dom alltså plingat på vår dörr. Mamman säger inte ett skit till sina barn. Hur fan ska dom lära sig?
För min räkning var det bara att gå upp för Noel ville inte somna om :/
H åker iväg till jobbet redan halv 8 för han har morgonrutinerna. Jag jag krigar vidare för att hålla mig vaken.
Medan Noel vandrar omkring i gåstolen, så passar jag på att ta en dusch. Väl behövligt för efter det var jag rätt pigg. Då äter jag och Noel gröt tillsammans och efter bara 2 timmar ville Noel gå och sova igen.
SKöönt.

Men jag kunde inte somna om. Så jag stoppade in en tvättmaskin och sedan la jag mig framför tv'n och kollade på lite olika program. Sund att vakna med the voice inte är längre på morgonen :/ Men hur som helst.
Nu är klockan 12 och det vankas snart lunch hos oss. Sen ska vi hem till Daisy och fika lite.
Längtar nästan efter det, för att få komma ut och göra något.

På det här.. I måndags när vi var på ikea så tog vi en fika paus, och jag tg en havreboll - svingod.
Så när vi var och storhandlade igår så tänkte jag: "HAVREBOLLAR"
Jag köper havrebollar. Kommer hem och äter en.. Sen nä jag ska äta min andra ser jag att dom gick ut för 2 dagar sedan. Gosh - jävla havrebollar.

Nej, nu har jag en hungrig son.


Kommentarer
Postat av: Sanna

Men gud. ja skulle lacka.

Om ja va dig så skulle ja nog gå och prata med mamman om att du har en liten bebis hemma och de sista du behöver e nån som plingar på dörren tidigt på morgonen och att hon kan förmedla de till sina smarta barn.

2010-02-19 @ 19:25:50
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Svar:

Jo det ska vi göra men att det just det blir det könet läkaren säger på ul är aldrig 100 % :)

Därför köper vi neutrala kläder och tar 2 köns namn för att vara säkra sidan :)

2010-02-21 @ 18:34:56
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Svar:

Dom starkast är nog benjamin och haley men J tkr inte om benjamin så jag vet inte hur det blir :)

Visst alla namn är fina och jag kommer nog ångra mig sen men just dom 2 namnen är starkast förtillfället.



Nja..jag vet inte om vi ska berätta för någon vad det blir för kön om vi får veta det, tror att vi kommer att låta det vara som en överraskning men näe..vi får se hur vi gör :)

2010-02-21 @ 20:32:25
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

Svar:

Haha..du är inte den enda som är det :)

Jag är nyfiken också^^,

2010-02-22 @ 19:48:37
URL: http://hanneler.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men gud. :S Snacka om att de finns idioter fan.

Hoppas pappan snackade med mamman och barnen.



Med oss är det bra. E ute efter en ny vagn nu.. Sålde min igår. Så nu e vi barnvagn fattiga. haha. Hur är det med er? Har ni haft en bra helg?



Kram !

2010-02-22 @ 20:08:50
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Sanna

Ursch vad jobbigt att han vaknade så. :(

Det har Emilia också gjort, man blir ju livrädd.

Härligt att han va ledig. :)

Hm vi gjorde inte mycket alls. Vädret va ju piss så de fanns ju inget o göra. :(



Jo ja hade ju båda delarna på den. Men ja hatade sittdelen, vagnen välter hur lätt som helst och den e inte alls lika bra och fin som den är med liggdelen. :( Så ja kände att ja ville köpa en ny sittdel ist. Men nu e de så att ja vill ha en teutonia cosmo men den e för dyr och eftersom att sam inte e emilias riktiga pappa( ja tror fortfarande att hon e hans men enligt testet e de ju inte så.. :/) så vill ja inte säga att han ska betala hälften av vagnen och ja andra hälften..

2010-02-23 @ 12:26:45
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/
Postat av: Sanna

Det var 08 modellen. Kommer inte ihåg hur den såg ut, tyckte de va läskigt att den ramla så lätt. De va de ja mest kom ihåg.



Han betalar mer än gärna vagnen men då ska de va en vagn han tycker om och billig. Skulle han få välja så skulle de va en för 300kr.. Men flera tusen kan han lägga på din bil..

Df vill ja inte ens fråga honom.. Ja frågade honom om han kunde känna om Teutonian va skön och köra så vägrade han och att de va onödigt och köpa en vagn för 6000:-.. Ja håller med men de blir ju bara 3000:- för honom för ja betalar ju 3000:-..



2010-02-24 @ 10:19:31
URL: http://liveyourlife88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0