En lista om graviditeten :)

När fick du reda på att du var gravid?
24 oktober 2006

Blev det en chock?

Njea, mer eller mindre planerat, men vi blev äldigt glada :)

Hur gammal var du då?
20 år

Hade du mycket halsbränna?

Ja, mot slutet minns jag - USCH! Det blev en massa gaviscon tabletter ;)

Spydde du mycket?
Inte så farligt, men mellan v. 7 och v. 14 var det mycket. Blev ingen julmat det året :(

Hade du mycket foglossning?
Inte alls.

Ditt sf-mått som störst?
Jag minns inte exakt, men jag tror det var 35 eller 36 cm.

Har du fått bristningar?
Ja, jag fick en del på magen. Men inget som stör mig.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Jag tog reda på svaret.

Vad hoppades du på?
Ett friskt barn.

Gick du över tiden?

Nej, det gjorde jag inte.

Födde du för tidigt?
En dag innan BF.

Hur var förlossningen?
Bra, tog oss 5 ½ timme varav 2 timmar under epudiral så sov jag ;)

Blev du sydd?
Fick inga sprickor, men bristningar, så jag sydda 6 stygn :/

Dragen med sugklocka?
Nej, och skönt det.

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Fyra stycken. Min man, barnmorska och sköterska.

Hade du någon nära med dig?
Min man

Vilket sjukhus födde du på?
Danderyds Sjukhus / Stockholm

Hur stor var bebisen?
50cm och 3400g

Vad fick den heta?
Noel

Var allting värt det?
Väldigt värt det. Skulle kunna göra om det utan tvekan.

Kommentarer
Postat av: ★☆♥MARIE & NOEL♥☆★

Hehe... hoppas du inte va gravid sen 24/10 2006.. =P

2009-11-23 @ 18:50:07
URL: http://angeleyes81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0