Ledsam dag, mycket har hänt!

Det har varit en konstig dag idag.
Eller konstig och konstig vet jag inte egentligen. Väldigt... underlig?
Äsch, jag vet inte hur jag ska börja eller sluta, så det kommer säkert bli som en ända soppa det här.
Vaknar på morgonen över att Noel ligger i sin säng och pratar med sin sängmobil.
Jag kan inte sluta le över att det låter så underbart, så jag stiger upp för att fråga honom om han har det revligt med sina nallar ovanför huvudet på honom. Han ler så stort och säger (enligt mig) godmorgon!
Jag tar upp honom. Byter blöja. Går upp till soffan för att mysa lite framför tv'n.

Få ett sms av en vän. Hon frågar mig en fråga och säger att hon kan tänka sig mötas snabbt sen för hon orkar nog inte mer. Hennes älskade pappa gick bort itidigt i morse :(
Jag skriver att jag gärna kan komma förbi henne om hon vill och det ville hon. Men inte förrän senare på eftermiddagen. Noel har varit med sin pappa hela dagen. Vilket betyder att jag varit barnfri.
Rätt konstig känsla, men ändå skön. Fick tid att umgås med min kära vän.

Är hemma igen sedan en tid tillbaka. Noel sover tungt sedan några timmar sedan.
Hans pappa har gjort ett bra jobb :)
Läser en bekants blogg. Hennes lilla pojke på 4år hade fått ett krampanfall och låg medvetslös på golvet i centrum efter svininfluensan vaccinet. Läste hennes historia och blev alldeles tårögd.
Att se sin son ligga ledlös och inte andas. Bli vit i ansiktet och blå om läpparna och känna känslan av att han försvinner från en. Hans mamma och pappa ger han luft och inom kort kommer hans färg tillbaka och dessa vackra ögon öppnar sig.. Efter en tid på Astrids Lindgrens barnsjukhus så mår han bra igen.
Lilla lilla Kevin :( Vilken tur att du är på benen igen.

Hoppas den dumma svininfluensan försvinner snart.
Vill inte ha den, och vill inte vaccinera mig.

Jag hoppas att ni där ute mår bra i alla fall.
Jag hoppas ocklså att ni kramar era nära och kära en extra gång och att ni verkligen tar vara på varandra.

Med all kärlek från mig till er.

Här har ni mitt allt, mitt liv och min mening i livet.
Ska skydda dig med mitt liv.
Mamma älskar dig mest på jorden Noel <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0