Vecka 30+1

Veckorna närmar sig och spänningen blir allt mer och mer intressant.
Bebisen sparkar och har sig för fullt och man kan nästan tro att den ärver pappas Thaiboxningsmetoder.
Tröttheten har bestämt tagit an jättestarkt och dagarna känns långa.
Inte minst när man jobbar samtidigt också.

Som visat är jag inne i vecka 31+1 (vecka 32 enligt Mvc) och det blir bara roligare och roligare att läsa om den lilla och hur h*n växer och utvecklas. Känns som att man varit gravid i en hel evighet nu och trots det är det dryga 10 veckor kvar tills man får välkomna den lilla. Den måste ju fortfarande växa till sig innan den är redo att möta omvärlden.
Men om man nu ska gå efter böcker så ska knytet vara drygt 38 cm från huvud till stjärt och väga ca 1,4 kg.
Vilket man jag inte märker av så mycket eftersom bebisen ligger i livmoderns bakre vägg. Och tur är väl det för jag slipper bli framtung ;)

Det har varit så himla vackert väder de senaste dagarna och det har jag verkligen tagit vara på ska jag erkänna.
Men när man är havande så vet ni ju alla att pigmentet förändras och det märks med stora steg.
Jag har redan fått ett extrem bränna i ansiktet och mina fräknar har putsat lite på din fasad efter vinterns kalla kyla.
Välkomna säger jag till mina kompisar ;) Jag gillar dom!

Njae - nu vaknas det vitlöksbaguette från ugenen, måste ta vara på den.
Riktigt gott ska det bli. Efter det har jag bestämt mig för att grilla! Måste bara vänta in älsklingen min som för närvarande är hos naprapaten för att fixa till sin skade ljumske :(

Vi hörs senare ikväll om vi har tur.
Har varit uppe sedan 06.15 och det känner jag verkligen av. Kanske slumrar till, och då ses vi inte förrän i morgon ;)
Massa kärlek till er!

Vecka 23


Vecka 28


Vecka 30+1


Kommentarer
Postat av: Sandra

oj oj oj jättemage xD

2009-04-29 @ 10:59:15
URL: http://edgeofsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0