Vackert väder

Nu har det jobbiga inträffat. Vårt internet har sagt upp sig helt, men jag hoppas att det kan vara tillbaka till kvällen.
Känner mig helt lost utan mitt internet. Hur kontigt det än kan låta så är det faktiskt så.
Jag surfar inte speciellt mycket, men att läsa bloggar och spela lite spel när min älskling är på jobbet kan faktiskt ta att förgylla lite.

Idag så vaknade jag tidigt. Är ledig från Dagis idag så jag tog mig i kragen och gick med Kiara till veterinären för att vaccinera henne mot kennelhostan. Jag trodde verkligen att allt skulle gå hur bra som helst eftersom hon endast är lite mer än ett år gammal och inte har några andra men från djurdoktorn innan. Men hon var visst väldigt rädd av sig och nervositetpälsen bara ramlade av. Jag tyckte så synd om henne och inte gjorde det bättre att vi fick en konstig doktor som skulle utföra vaccinet. Jag blev faktiskt lite smått irriterad då hon hela tiden sa "det där funkar inte och inte det där heller!" Jag menar - är det hon eller jag som vet hur man lugnar MIN hund? Hur som helst ville hon ha hjälp av en annan veterinär som jag tyckte mycket bättre om och då gick det an minns allt. Kanske hade något med doktor 1 att göra som gjorde Kiara rädd och osäker. Men hur som helst så köpte med oss levergodis efter besöket och nöjd var hon. Tur det :D Inte ska hon behöva gå och vara rädd. Bättre lycka nästa gång hoppas jag - men det är inte förrän om ett år.

Magen bara växer och på söndag går jag in i vecka 30. Men enligt mvc så går jag in i vecka 31, men jag räknar inte så.
Så förstår ni - bara 10 veckor kvar tills vi får en till som flyttar in i hemmet.
Vi har börjat köpa in oss på det mesta och det är bara lite småprylar kvar. Jag är så glad över att jag väntar på en bebis.
Det rör sig så mycket i magen och det är så kul att kolla på när man ser att det rör sig. Det puttar, bubblar och trycker lite här vart och den synen njuter jag av varje gång :D

Idag är det verkligen vackert väder, så jag tänker inte sitta inne och uggla någon mer.
Utan nu är det dags att ta på sig sköna tygskor, knäppa till kjolen och sist men inte minst - GÅ OCH HANDLA EN GLASS!

Så - Hej så länge!
Puss och Kram

Kommentarer
Postat av: Em, 15 år och gravid med tvillingar.

Tack för tipset! Visade sig att Hampus hade sådana där tabletter :)

2009-04-27 @ 18:01:49
URL: http://ellamarie.blogg.se/
Postat av: Anonym

Underbart - Hoppas dom biter på dig också ;)

2009-04-27 @ 18:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0