Härliga helg

Ja, då var det lördag igen och man sitter fortfarande hemma.
Men det är ju inte alls så varmt ute som jag hade hoppats på. Jag hade mer eller mindre hoppats på att man kunde ta fram grillen idag, men det kunde man visst inte :( Det får bli en annan dag.

Igår var jag inne på apoteket och köpte gaviscon tuggtabletter för sura uppstötningar och halsbränna.
... och hjälp vad bra det var. Det försvann på en gång verkligen och jag är så nöjd med dom.
Men fy så äckliga ändå. Jag får rysningar jag tänker på det. Känns som att du stoppar in en treo i munnen och tuggar den.
Men strunt samma i det, dom hjälpte och det är det som är huvudsaken :D

Bebisen har rört sig hela natten. Vridit och vänt på sig och lekt rövare verkligen. :)
Jag älskar dessa underbara rörelser.
Igår var vi hos mvc för en vanlig undersökning som blodsocker, brodtryck och mätte magen och lyssnade på den lillas älskade hjärta :D Men så fort barnmorskan sätter microfonen på magen blir den arg och kickar tillbaka så man hör en spark i högtalaren. Vet di hur mycket jag längtar nu.
Endagst 11 veckor kvar!!

Nej ni - inte kan man sitta hemma hela dagen.
Jag ska ta en sväng hem till Nathalie snart tänkte jag. Efter att jag och älskling ätit våra våffllor <3 GOTT!
Hemma hos henne kan man alltid fördriva tid :D

Kramar till er alla.

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

tabletterna är verkligen äckliga, men efter att ha använt dem ett tag så kopplar hjärnan ihop smaken med den otroliga effekten och då blir de nästan goda... konstigt nog! få saker är så effektiva som gaviscon vid halsbränna och just tuggtabletten, har hört om den varianten man dricker men den funkar inte lika bra.



Skönt att bebisen sparkar runt där inne också! Det är en trygghet att då känna det.



2009-04-19 @ 14:12:44
URL: http://www,mammamelissa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0