Ett tips.

... och så var det ännu en morgon då man tidigt var uppe. Helt utan anledning egentligen.
Vaknade när älsklings klocka ringde med sin irriterade ton klockan 07.00 i morse, och efter det har jag inte kunnat släcka ögonen alls. Trots att natten har varit jobbig då jag känt att hur jag än vrider och väder på mig så är inget bekvämt.
Och denna ständiga halsbränna som återkommer mest om kvällarna då man ska sova.

Men jag fick just en fint tips av MammaMelissa att införskaffa mig på ett par tabletter från Apoteket, så det får bli till att gå ner och handla det. Hoppas Hoppas att det biter på mig också. Så att man ganska snart blir av med dessa sömnlösa nätter.
Inte nog med det. När man väl somnar så vaknar man snabbt igen för att det är någon liten en som gillar att trycka på mammas urinblåsa. Upp då för att gå på toaletten och sen återigen tillbaka till sängen och kämpa med obekvämligheten om hur man på bästa sätt ska få somna om.

Det är helt underbart att vara gravid, och visst låter det som att jag klagar en massa.
Men vissa saker skulle jag som sagt kunna välja bort. För övrigt mår jag väldigt bra, det är bara det med halsbrännan och att hitta en bekväm ställning att somna in i. Men halsbrännan ska vi snart göra något åt ;) TABLETTER!
Men det där med sömnen hör nog till. Nåt ska väl vara jobbigt med att vara gravid, eller?
Det är ju det som är charmen med det hela ;)

Just nu sitter jag i min bekväma soffa igen. Kommer snart sitta hål i den känns det som.
Ska bara äta lite frukost och sen ska jag ta ut min bästa vän (Kiara) på en promenad.
Hon sitter i soffan och tittar ut, så jag får väl ge med mig. Men det är mysigt. Men lite tålamod får hon ha fram till dess.
Pyret vill ha mat innan. Annars är det någon som hej vilt jobbar sig hårt mot att protistera mot sin mamma.

Nej kära ni.
Jag återkommer säkert om ett tag igen, dåå jag får tråkigt.
Då är det skönt att bara dra till sin datorn till knät och skriva lite. :) I like it!
Pussar och Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0