14 april.

Det är så gott som den 14 april i dagens läge och jag ser solen skina utanför mig.
Hundar som leker och människor som ler. Hur härligt som helst måste jag erkänna.
Men trots detta så är jag helt utm,attad. Visst att det har med graviditeten att göra, men i alla fall.

Har endast varit ute med Kiara idag tillsammans med grannen och deras vovve.
Mer än så har jag inte orkat. Halsbrännan svider och jag har inte lust med någonting.
Och absolut inte när man inser att alla vänner och familj arbetar och inte jag. Börjar bli trött på att sitta hemma nu.
Som skönt är så börjas det jobba lite nästa måndag igen, tills dess att jag inte orkar mer.

Just nu för tillfället så ligger jag i soffan med laptopen i knän och Kiara är lika trött som jag efter morgonens långa kasta pinne match. Har faktiskt påbörjat en bulldeg som för tillfället jäser sig fint. Ska gå och titta till den om några minuter för att kavla ut det så att det bli bullar av det hela :D Haha, börjar känna mig som en riktig mamma nu.
Även föreklädet var på och knuten fick knytas ovanför magen ;) Riktigt vacker.

Eveline sitter hos frisösen för närvarande och jag väntar på henne otåligt.
Vi ska nämligen tvätta tillsammans idag i den stora tvättstugan. Det är rätt så trevligt faktiskt.
Jag får ta med mig lite färska bullar och sen så får vi äta oss mätta på det ;)
Det kan aldrig bli för mycket av det.

Pyret i magen lever som sagt sitt egna liv. Inget mig emot - absolut inte.
Men i vissa fall skulle jag önska att endast denna halsbränna ska gå över.
Det är det enda som är jobbigt. Den gör mig trött och seg och är bara allmänt jobbig.
Annars så lever den sitt lilla liv och jag älskar alla dess rörelser.
Det är verkligen härligt att känna att det är två hjärtan som slår inom ens kropp. Att jag och min man skapar ett liv till världen. Och det lilla livet är vårt. En fantastisk känsla faktiskt. :D Det vet ni säkert själva ni som bär på bebis :)

Vill också bara passa på att säga grattis till Mamma Melissa som är en av de utagna i mammablogg galan 2009.
Hoppas hon tar hem priset - Verkligen en favoritbloggare enligt min åsikt.

Massa kramar till er där ute. <3

Kommentarer
Postat av: Mamma Melissa

När jag väntade flickorna så hade jag en halsbränna som nog kom ifrån Helvetet... så då fick jag tipset om Gaviscon tuggtabletter (finns på Apoteket)-bästa som har hänt en gravid kvinna med halsbränna OCH konstanta kräkningar!



Ta en till två tabletter och ganska omgående (alltså inom någon minut) så försvinner den! Huxflux!



Hade inte överlevt graviditeten med Antonia och Gabrielle utan de tabletterna. Med den här bebisen så är det inte alls lika farligt... men jag antar att jag har blivit härdad efter Bootcamp Twins;.))



Tack för att du nämnde mig också!:.)) Vilka komplimanger!

2009-04-15 @ 02:37:30
URL: http://mammamelissa.blogg.se/
Postat av: Jeanette

Bra - tack för tipset.

Det ska skrivas upp på handlingslistan :)



All lycka till dig!

Kram

2009-04-15 @ 09:12:50
URL: http://deeluxee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0